Gymnastiken..

Jag kan inte betsämma mig för om jag saknar den eller inte..
jag vill fortsätta träna nåt så ofta som jag gjorde.
få tillbaka adrenalinet , ge allt.
alla tävlingar man peppade till, man gjorde sitt bästa
ibland vann man , ibland inte.

Ändå så blir jag nästan äcklad av att börja igen.
träningarna som jag i slutet verkligen inte ville gå till längre
grupperna som slogs ihop & tränar tillsammans
friståendet som jag verkligen hatar fast jag vill börja på dans ?
allt är helt upp & ner.

Jag började på gympa när jag var sex år.
när jag var tio slutade jag plötsligt och höll upp två år.
saknade det och började igen när jag var tolv.
tre år med vit trupp & plötsligt vänder allt och jag vill inte mer.
känner ingen passion för sporten längre.
ändå blir jag avundsjuk när jag ser riktigt duktiga gymnaster,
viga, tränade och duktiga..

Vad jag ska göra vet jag inte..
om jag ska börja på rytmisk gymnastik , bli vig igen och träna hårt ?
eller gå tillbaka till HGF igen.
en förening jag tränat i , i cirka åtta år.

Eller ska jag börja på något nytt ?








några bilder som väcker minnen.

RiksMästerskapen i Ängelholm








Kommer ihåg att alla var rätt stolta , vi kom 16 av 30 lag i Sverige ;)
( om jag minns rätt )

Kommentarer
Postat av: sara

2009-11-22 @ 21:17:08
Postat av: Anonym

åh alice :( jag saknar dig! och jag saknar alla gymnastikminnen så otroligt! jag skulle bara vilja att allt var som det var innan? alla satsade, alla var glada! vi hade KUL! <3

känner som du, vill inte att all gymnastik bara ska försvinna, men vet inte om jag vill tillbaka till hur det är nu... :/

aja (a) hoppas allt är bra med dig! PUSS (L)

2009-11-22 @ 21:19:36
Postat av: sara

åh alice :( jag saknar dig! och jag saknar alla gymnastikminnen så otroligt! jag skulle bara vilja att allt var som det var innan? alla satsade, alla var glada! vi hade KUL! <3

känner som du, vill inte att all gymnastik bara ska försvinna, men vet inte om jag vill tillbaka till hur det är nu... :/

aja (a) hoppas allt är bra med dig! PUSS (L)

2009-11-22 @ 21:19:43
URL: http://ingentidkvar.blogg.se/
Postat av: sara

haha det ska vara jag till att lyckas komentera ett inlägg tre gåner innan jag lyckas (a)

2009-11-22 @ 21:20:41
URL: http://ingentidkvar.blogg.se/
Postat av: peddobeaR* <3333

du är vig! :) <3

2009-11-23 @ 19:54:44
Postat av: annapanna kusinvitamin!

Alice! Kikade in på här nu för första gången typ, söt blogg! :)

Har kollar era gymnastikfilmerna nu, vi hade nästan exakt samma varv!;)

Har nästan samma story som dig när det gäller gymnastik dessutom. Började som liten, tog ett uppehåll när jag var elva, började när jag var 14 igen och slutade i våras igen. Men som du säger, ville jag inte heller släppa allt med gymnastiken så jag började cheerleading! Skulle inte du också göra det?



Jag har iaf fastnat för cheer väldigt mycket! Trodde att det skulle bli jobbigt att gå från tumbling till tunn matta, men redan första träningen satt flickisflickissalto. Så det går!

Du skulle fanimej passa som cheerleader bättre än mig dessutom! Smal och snygg som attan och allt.

So go for it girl! :)



Nu skrev jag en hel bok, men men. Stå ut med det! :)

Pussssss

2009-12-02 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0