Sammanfattning av året.

JANUARI
Året började inte bra, bara några minuter efter tolvslaget får min låtsasmamma åka till sjukhuset efter ha fått en liten del av en raket i ögat. Kommer ihåg att det var snö hela januari, testade på blå linser och hade panik över gymnasievalet.


FEBRUARI
Början av februari är suddigt. Gjorde ett dumt val och mitt förhållande med Gabriel tog slut. Har aldrig mått så jäkla dåligt. Vad jag än gjorde orkade jag inte med mig själv, ville inte göra nåt, bara ligga hemma och deppa. Tappade all ork. Trodde att livet var slut där. Kändes så.

MARS
Kommer nästan bara ihåg min 16e födelsedag. Blev bjuden på bio, Alice i Underlandet av Jasmine. Började på balett med Elin. Umgicks med klasskompisarna mycket.


APRIL
Vi var några i klassen som började umgås och träffades nästan alla helger. Hade filmkvällar hos William, fikade och grillade vid Lovsjön. Lyckades även stuka foten för andra gången i fotbolls turnering..


MAJ
Åkte på klassresa till Göteborg. Hade det grymt med klassen, sammanhållningen blev starkare. Blev tillsammans med William. Fick honom att skaffa Facebook!

JUNI
Soliga dagar vid vättern med kompisar, suck-festen med alla nior, slutade på Prolympia och lämna klassen Melbourne. Firade midsommar för första gången på 6-7 år. Tog slut mellan mig och William, mådde inte bra och kunde inte släppa det gamla.
Var på fina Öckerö med mamma och mormor.



JULI
Tillbringade sommaren med pappas familj i Grekland. Mådde bättre, solen och havet och värmen hjälpte. Solade som en galning, åkte båt, träffade farmor & farfar, åt souvlaki och längtade tillochmed efter regnet och kylan ett tag.


AUGUSTI
Kom hem efter en månad i värmen och träffade saknade vänner. Var på vätterfesten och drog fulaste kommentaren framför Daniel. Är glad för det idag. Började på Per Brahe i SP1B. Blev bra vän med Simon som jag bara snackat med innan, går i samma klass nu.

SEPTEMBER
Åkte till Jasmine i Norrköping där hon numera bor. Hade en mysig helg. Var hemma hos Daniel för första gången och vi blev tillsammans efter en fest den 10onde. Allt tog vändning.


OKTOBER
Träffade min kompis Filip efter ett antal månaders uppehåll. Hade höstfotografering med Julia och mina kusiner flyttade in hos oss. Fick låna min kusins systemkamera och blev förälskad. Snart är den min!


NOVEMBER
Snön kom tidigt och stannade. Var på gymnasiefest på halloween, fick min gosiga Peak jacka och fotade en massa. Saknade gymnastiken och var nere och provtränade i HGF igen.


DECEMBER
Umgicks mycket med ett gäng från klassen, hade filmkvällar, var med Daniel, pluggade till en massa prov och gymmade ett par gånger. Firade jul på en kryssning och fick en navelpiercing i julklapp.

Har inte riktigt kommit ur min såkallade "deppiga sida" av Alice. Allt är så mycket bättre men ändå plågar lite utav det mig än.

Kommentarer
Postat av: anna

Fin du är Alice! Gott nytt år :)

2011-01-02 @ 01:23:11
URL: http://pensando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0