FRAMTIDSPLANER?

Exakt 3 månader kvar till studenten idag.
Jag är nervös, förväntansfull, förvirrad, orolig, lycklig och väldigt tom. Vill men vill inte. 

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv, vet inte vart jag ska börja rättare sagt. Har tittat igenom mängder med kataloger på olika program och högskolor i Sverige men som jag känner i nuläget vill jag bara låta mitt stackars huvud vara fritt från glosor, ångest inför prov och inlämningar.

Vill åka till USA, om jag vill åka dit som au-pair eller student är osäkert. Måste lära mig surfa, lata mig på stränder med ljusblått hav, shoppa ihjäl mig och vara ansvarsfri. Finns så galet mycket saker som jag måste få uppleva & ta kort på. Vill också åka till Brasilien, Storbritannien, Maldiverna, Hawaii och ett gäng länder till. 

Vill samtidigt flytta hemifrån, skaffa en galet mysig lägenhet och inreda den. Vill ha kvar alla vänner runt omkring mig och dela grymma ögonblick med dem. Växa upp med varandra. Inte glida ifrån varandra. Det kommer nog bli väldigt konstigt i början, inte se varandra varje dag, inte plugga ihop, påbörja olika liv och kanske inte alltid ha tid för varandra. 

/Förvirrad student


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0