Trött torsdag.

 
Har varit en riktigt seg och trött torsdag idag. Har hälsat på hos min 90-åriga släkting, hämtat ut min tröja som jag beställde i tisdags och nu var tanken att jag skulle iväg på gymnastikträning. Varje gång jag får upp pumpet i träningen och alla endorfiner släpps ut så blir jag alltid så grymt peppad på att ta upp gymnastiken igen. Vill göra volter, kunna sitta i spagat & split, bli vig så in i och åka iväg på tävlingar igen. Men jag vet att knappt några i min gamla grupp är kvar, det är inte lika seriöst längre och jag har inte samma tid som jag hade i 7-8-9:an. 

Det skulle ta flera månader att bygga upp alla muskler igen, bli lika vig är inte lika lätt som när man var yngre även om jag fortfarande har kvar det i mig. Det är tråkigt att träna " sig själv" och själv bestämma när träningar ska ske (för då skjuter jag alltid upp dem), jag vill ha tillbaka rutinerna men att börja med gymnastik bara för det är ingen lösning. Gymnastik kommer alltid vara en stor del av mig men den tiden är nog över för min del. Jag skulle ha fortsatt som 15åring men jag hoppade av.

Så därför ger jag mig nu ut på en löprunda istället, lite självdiseplin har jag ju! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0