HÖST.

 
Jag älskar hösten. Fast den kärleken tar alltid slut när alla löv trillat av träden och det bara är ett enda grått & blött virrvarr fram tills julen. Men det är så mysigt med alla tända lampor i alla fönstren, alla vackra höstträd man absolut måste fota & allt mysande inomhus med värmeljus. Stora halsdukar, vantar, nya höstkläder är så lockande men så vet jag även hur iskall och förbannad man blir på vädret när regnet öser ner vecka ut och vecka in. 

Denna hösten kommer bli annorlunda, jag kommer inte stressa hem för att hinna med glosor, uppsatser och plugga till prov. Utan när jag kommer hem kommer jag kunna slappna av och lägga tiden på annat. Och det har jag längtat efter så himla mycket, bara vara utan skolarbete som alltid funnits där. Jag ska visserligen jobba en del och skriva högskoleprovet så helt lugnt blir det inte. Men ändå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0