Koh Samet

Koh Samet
Vi hade ingen aning om vilken ö vi ville åka till när vi befann oss på Koh Chang och veckan led mot sitt slut så vi googlade runt och hittade massa vackra bilder från Koh Samet. Det skulle vara sjuka stränder och otroligt rent då ön är ett naturresarvat men detta kan vara den skitigaste platsen jag någonsin befunnit mig på. Skräp, plast och allt därimellan befann sig på ön och varje natt drog havet med sig skräp upp på stränderna så det var inget wow-moment direkt haha. 

Vi bokade hotell via internet och hamnade på norra delen av ön så behövde hyra en moppe för att kunna ta oss mer centralt. Vårt hotell var fint men första kvällen upptäckte vi att det var myror i min säng(!!) och det var inget snack om att byta rum så vi fick helt enkelt en spray att döda myrorna själva med hahah.. Avkopplande! Men vistelsen blev inte kass för det, varje dag tog vi våran moppe och svängde ner på olika vägar som alla ledde till olika stränder och visst var de vackra. På kvällarna tog vi våran moppe tillbaka till "stan" där det fanns barer, restauranger och vi kollade även på fireshows flera gånger. 

 
 
 

Snuffevalpen, ville så ta hem den
 
 Vi hittade en paradisstrand 
 
 
 
 
Kort sagt så var våran resa underbar, ligga på stranden i mars var något nytt och veta att sommarsäsongen inte ens börjat i Sverige än. Jag kan jag säga att Thailand var precis som jag föreställt mig. Molnigt, billigt att äta och fruktansvärt snälla människor. Vi hade lite otur med vädret, det ska vara bättre väder i mars på andra sidan Thailand så jag kommer nog tyvärr inte åka hit igen! 

Nästa resa på vinterhalvåret kommer riktas mot Fiji eller någonstans i Karibien.. Blev tyvärr ingen fantast av Thailand haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0