Thailand 2015.

 
 
Den 11 mars drar vi till Thailand & Koh Chang! 
Vi ska boka en vecka på ett hotell på White Sand Beach och den andra veckan ska vi hitta boende på någon ö utanför. Det sista dygnet ska vi spendera i Bangkok! Jag har aldrig känt mig lockad av att åka till Thailand som så många andra gör på vintern men Dennis vart helt tagen efter sin resa förra året så jag ger det en chans. Inte för jag kommer ha något emot värme, hav och semester.. Dessutom firar jag min 21 års dag där, kommer bli super! 

Kommentarer
Postat av: Maja

svar:

Hej Alicie!

Vad roligt att du ska söka till Fotoskolan Jönköping, det är en jätte bra utbildning och bland det bästa val jag gjort i mitt liv :)

Angående ansöknings proverna, så är det 4 bilder på temat: Längtan & 4 valfria bilder.

Jag tycker att du borde fundera ut lite innan vad du vill med utbildningen och dina bilder. :) vad gillar du för inriktningar gillar du tex. modefoto, journalistiskt foto, kommersiell foto eller kanske konstnärlig fotografi?

Mina ansöknings bilder var med temat kontakt. Jag fotograferade något slags porträtt på en tjej som jag dubbel exponerade med andra bilder. Så det blev väl som något konstnärligt porträtt typ? Mina resterande 4 bilder var valfria och var på porträtt av olika tjejer som skulle likna något slags mode-inspirerade plåtningar.

Jag hade ganska inriktade bilder på porträtt/mode för jag visste innan att det var det jag ville hålla på med. Men så måste det inte vara, du kanske inte ens vet vad du vill hålla på med då är Jönköping en jätte bra utbildning till att ta reda på det.

Är säker på att Jönköping kommer tycka om dina bilder om du bara visar att du är kreativ och att du har en tanke bakom dina bilder. :)


Nu blev det viss massa text men hoppas det hjälper dig på vägen!

Lycka till!

Maja

2015-01-24 @ 10:48:42
URL: http://majyaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0