Bokprojekt

 Denna veckan startade vi igång bokveckorna som kommer vara i 3 veckor, så jag ska alltså fota, producera och designa en bok fram tills den 22a februari då den ska vara klar och ligga färdig i min hand. Jag har haft så himla svårt att hitta ett projekt, känns som att bilderna man producerar nu ska visa mig man är och vad man kan fotografera samtidigt som man vill kunna använda sina bilder senare i sitt portfolio. Och min hjärna har gått på högvarv men ändå varit helt tom på idéer.. 

Till slut landade det i att ta vackra bilder helt enkelt. Bilder man vill kolla mer på, jag vill ha bilder med färg i. Vackra himlar, stjärnbilder, långa slutartider på trafik i stan, byggnader i häftiga vinklar, speglingar i vatten osv. Svårt då jag knappt vet själv men ändå har en tanke av vad det ska bli. Dock ska det knappt vara sol/molnfria dagar framöver så jag kommer få ta tillfället i akt när det väl dyker upp en sådan dag. Eller så får jag helt enkelt hitta det vackra i annat och göra om hela idén haha. Vi får se hur detta slutar!
 
 En bild tagen från Huskvarna utsikt för någon vecka sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0