Mina föräldrar.

När mamma var runt 20 tågluffade hon ner till Grekland med sina kompisar och där träffade hon min pappa. Efter några år gifte dem sig och han flyttade upp hit till Sverige efter lumpen. 1994 fick dem sin söta lilla flicka och när jag var runt 2-3 månader skilde dem sig. Har bott hos mamma mesta tiden och träffat pappa på helger men för några år sen bestämde jag mig för att bo hos dem båda varann vecka. Är lite jobbigt att flytta hit och dit med alla saker och glömmer alltid nåt och så. Men det är skönt att ha två ställen att bo på iom att det ändå är i samma stad. Hos pappa har jag två halvsyskon och en snäll låtsasmamma. Hos mamma är det bara vi två.

I och med att pappa har sin släkt i Grekland reser vi ner dit varje år på sommaren och hälsar på och har semester en månad. Har läst grekiska i fem år men hoppade av för att det blev för mycket. Kan grunderna för att klara mig iaf!

När jag var mindre skämdes jag för att jag inte var helsvensk. Men det växte bort med tiden och nu är jag glad att jag har två olika bakrunder. Är dock inte ortodox som pappa är och jag är inget stort fan av grekisk mat.. Och pappas bruna pigment ärvde jag inte.


Inte nyaste bilden men vi är lika charmiga nu.
Bilden tagen i sommar.

Är inte speciellt lik någon. Jag blev mittmellan. Men jag älskar er ändå. :)

Kommentarer
Postat av: jjaninaaa

OMG ! , så söt du va när du var liten :o

fast är du nu med ((:

men iaf du har visst fått din pappas pigment ! :oo

hihi <3

2010-12-05 @ 21:56:04
URL: http://rosajanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0