Ingen kan fly när idealen bara ekar.

På varannan blogg läser man om självförtroende, självsyn och att vara nöjd med sin kropp. Och det är så galet svårt. Idealen som finns idag är inte i närheten av normalt. Det kan inte vara många som rent ut kan säga att dem är nöjda med precis allt och accepterar sig själva som dem är. Alltid finns det småfel, blir man nöjd med något och accepterar det så skapas ett nytt irriterande objekt som man ständigt går runt och tänker på.

Jag har aldrig varit nöjd med mig själv. Men med tiden har jag börjat acceptera hur jag ser ut. Det finns ingen annan som jag. Det finns ingen annan som ser ut och är som jag. För alla är unika och fina precis som dem är. Även om det finns jättejobbiga dagar och man känner sig värdelös och äcklig så kommer det alltid att bli bättre. Man borde ta vara på alla bra dagar och göra något bra med dem istället för att älta sina dåliga sidor och må dåligt. Det tänker jag göra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du är verkligen inte långt ifrån idealen iallafall. Det kan jag ju säga.

2011-06-05 @ 10:21:21
Postat av: Anonym

Du har så rätt.

tack för tipset ! :)

2011-06-05 @ 11:51:36
Postat av: Anonym

bra sagt!

2011-06-05 @ 17:13:35
URL: http://evebloggar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0