En tankeställare.



Var ute på en två timmar lång promenad med min barndomskompis/granne Paulina innan. Snackade om allt mellan himmel och jord. När jag kom hem tog jag en lång dusch men kunde inte släppa tanken på Stefan Liv. Allt känns så brutalt och ofattbart. Inte bara hans död, utan att det kan hända vem som helst, när som helst. Trafikolyckor, sjukdomar, krig osv. Sånt här händer varje dag. Var tredje sekund dör ett barn av hunger, aids eller av malaria. Detta uppmärksammas inte förrens det träffar en rakt i ansiktet och sanningen når en. Man tänker inte på det, det är sjukt. Vi har det så bra här i Sverige.

Tankar rullar runt om döden, människor i min närhet och jag känner mig helt nedstämd. Jag vill aldrig lämna alla dessa underbara människor jag har runt om mig. Och alla ni bloggläsare som läser min blogg för att ni uppskattar min blogg, ni är fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0