Bra söndag.

Det skönaste för tillfället är att vara helt pluggfri. Jag kan inte ens komma på en enda gång vi var pluggfria sista året i gymnasiet, alltid var det inlämningar, prov, läxor, förhör, redovisningar, projektarbetet och alltid hade jag den där känslan att man kunde plugga på något. Inte ens på helgerna kunde jag slappna av. Jag har aldrig uppskattat söndagar, visst var det kul att komma tillbaka till skolan på måndagmorgon och träffa klassen men söndagsångesten försvann inte för det.

Detta är första gången på evigheter som jag kan ta det lugnt och bara kunna hitta på saker utan att hela tiden ha i bakhuvudet att jag har massvis med skolarbeten som väntar på mig när jag kommer hem. Visst blir jag rastlös och sprallig emellanåt när jag inte jobbar eller träffar vänner/Dennis men det är så jävla värt att bara kunna sega hemma en hel dag med serier utan att ett datum då någonting ska bli klart eller lämnas in. Självklart kommer jag behöva lägga ner en hel del tid i höst på att läsa gamla högskoleprov och förbereda mig för årets som är den 26e oktober men det är ju frivilligt denna gången. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0