Ibland blir det kaos

Pinterest

Ibland och oftast kvällstid så jobbar min hjärna på högvarv. Det är som att alla miljarder tankar strömmar in samtidigt och det blir lixom ett stort kaos haha. Jag har så många olika drömmar och planer samtidigt och jag vill verkligen förverkliga dem alla. Jag vill verkligen bli supergrym inom foto, hundra planer på olika fotograferingar och olika porträtt. Samtidigt vill jag så gärna resa, New York & London, Karibien, Santorini, Maldiverna, Filippinerna, Bali, Australien & USA. Det känns bara som att det finns så lite tid och så mycket att göra. 

De senaste veckorna har jag funderat på vad jag ska göra efter mitt fotoår som är slut i juni. Ska jag plugga mer inom foto eller ska jag söka en utbildning på någon högskola? Vill jag bo kvar i Jönköping? Ska jag jobba på samma jobb eller söka annat? Resa? Jag funkar tyvärr ett halvår framåt, lever aldrig för stunden utan för framtiden vilket är jättetråkigt och stressande. Så på det senaste har jag försökt att lägga undan tankarna på framtiden och försökt leva mer här och nu. Men så råkade jag hamna inne på en hemsida där man kunde läsa massor om utlandsstudier. Och hittade olika fotoutbildningar i USA och nu är jag helt förlorad i den tanken!

Jag har alltid velat plugga i USA och ta en eller ett par terminer på en stor skola och lära känna massor av nya människor. Och att kombinera detta med att just plugga foto känns bara så självklart så vi får se vart detta leder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0