Skriv din beskrivning här!

bay

moppeutflykt.

Vi hyrde moppe på midsommarafton ihop med Ottilia & Dennis. De mötte upp oss i Faliraki och vi åkte till en sån sjukt häftig plats. Det var massa klippor & stenar som de ställt solstolar på, fanns även en restaurang och en bar/chillställe i en grotta.

Vi låg här i några timmar och åkte sedan vidare själva till ännu en grym plats, visar strax!

Roadtrip

Gårdagen blev väldigt lyckad! Så lyckad att jag inte kom ur sängen förrens klockan 12 imorse haha. Packade en väska, åt lunch och blev sedan upphämtad av Jasmine. Vi åkte upp till Söderköping där vi åt glass i regnet tills vi blev illamående och nu befinner vi oss i Norrköping hos Niklas. Ska börja fixa oss lite och sedan sätta oss på någon uteservering i det fantastiska vädret, trevlig lördag! :)

Fredag.

Denna veckan har gått långsamt men ändå försvunnit för snabbt. Jag har varit ganska deppig sedan vi kom hem från Grekland, känner mig inte alls redo att gå tillbaka till jobbet utan skulle helst bara fortsätta resa resten av sommaren. Så hela veckan har bara varit som en enda nedräkning tills semestern är slut, så tråkig är jag!

Menmen, har hunnit fika med mina 2 brudar Jasmine & Julia dit även Johanna anslöt sig senare en stund, träffat glada Sara för en heldag med minigolf & mys i Gränna som vi sedan avslutade med bio och snack inpå småtimmarna i onsdagsnatt. Igår var jag på stan & A6 med Julia och åkte sedan hem till min kära mor för att äta middag och mysa. Idag har jag & Dennis handlat lite saker till lägenheten, b.la en matta som vi nu är oense om haha. Kvällen kommer tillbringas hos Tobias för festligheter så jag måste sminka mig nu!

last night dinner.

Gårdagens middag bestod av kycklingfiléer som vi la i marinad i 24 timmar, en sås på bladspenat, lök, grädde och kryddor samt färskpotatis med en stor sallad. Det såg himla gott ut men jag tyckte inte alls att det blev bra. Man kan inte alltid lyckas!

inköp.

Detta köpte jag med hem förutom lite souvenirer och en fin vinflaska. Synd bara att jag inte dricker vin haha..

Sunset.

Solnedgång på Windy Beach i Rhodos stad, galet fint.

faliraki

Vi bokade en sista minuten resa och hade bara en liten aning om vart Faliraki låg. Väldigt mysig stad och vi bodde bara en bussresa bort från Rhodos stad. De första dagarna låg vi vid poolen en del, solade, gick på upptäcksfärd, spelade minigolf, kollade på fotboll varje kväll och åt massa gott!

A land called paradise

Hemma på svensk mark igen.
Vi gick upp vid 7 imorse för att packa ihop allt & för att hinna med transfern till flygplatsen och flyget hem till Sverige. Pappa hämtade oss på Landvetter och nu är allt uppackat & lägenheten någorlunda städad. Det känns riktigt tråkigt att vara hemma igen, vi möttes av regn i bilen hem vilket bara fick mig att vilja sticka iväg på en ny resa direkt. Men jag har en vecka kvar på min semester & den ska jag njuta av till fullo!

Jag knäppte hela minneskortet fullt med bilder på kameran så snart kommer lite bilder upp här på bloggen från resan. Skapade även en ny kategori som jag gjort för de senaste resorna så att man lättare kan hitta. :)

Midsommardagen

De senaste dagarna har vi solat, badat, hyrt moppe, varit på äventyr, festat på Rhodos bargata, hängt med De Vet Du och ätit en massa gott ihop med Ottilia & hennes Dennis. Ikväll är vi i Gamla Stan och kollar på ruiner & ska besöka en massa marknader som finns här. Imorgon flyger vi tyvärr hem, mitt hjärta blöder verkligen över att behöva byta ut 30 grader mot 15 grader och regn...

Rhodos stad.

Klarblå himmel, 28 grader och sol, så himla underbart. Vi låg vid poolen hela dagen igår och idag gick vi ner till havet. Vi bor en bit från både havet och själva centrumet i Faliraki så vi får gå en bit varje dag. Vid 5 idag bestämde vi oss iaf för att besöka Rhodos stad och sitter nu på en liten bar med varsin drink och väntar på fotbollen. Jag måste dock undersöka staden lite mer, jättefin strand och Zara, Mango och fler mysiga affärer finns här. Imorgon anländer Ottilia & hennes pojkvän hit så vi kommer fira midsommar ihop! :)

Överlever

rhodos

Sitter på planet ner mot ett soligt Rhodos just nu!
Bokade en sista minuten med Dennis i veckan och stannar en vecka. Kan inte lova någon vidare uppdatering då jag inte vet hur internet kommer att funka men ni överlever! Ciaoo

Semester.

Äntligen semester! Har nu 2 lediga veckor framför mig och de ska jag ta vara på! 95:orna tar studenten idag och jag kan bara inte förstå vart ett helt år har tagit vägen haha? Har jobbat hela dagen och jobbar även nu ikväll så har ingen tid för ångest. Imorgon är det dock roligheter på schemat, Ottilia har fyllt år och det ska firas! :)

Världens bästa dag helt klart.

snapshots.

Testade på Honeycomb // Utsikten hos Charlie i lördags // Sara badar klockan 3 på natten haha // Pirenmys med Sara igår!

Veckan har gått fort, igårkväll träffade jag Sara för en glass på piren och massa snack. Idag jobbade jag till halv 12 för att hinna tillbaka till stan & gå på begravning för min fina släkting. Känslosam dag har avslutats med massa fix med tvätt och matlådor, ska strax gå och lägga oss.
2 arbetsdagar kvar till semester, heja!

söndagsmys.

Morgonen startade så sent som halv 12 idag, verkligen behövligt men ack så svårt det kommer bli att somna ikväll haha.. Vi tog iaf tag i livet direkt och köpte med oss varsin kebabrulle och satte oss i en park i närheten för att sola i några timmar. Halv 3 åkte vi upp till Dennis familj för att sola lite till & jag körde sedan Jasmine ut till Trånghalla för att hämta hennes bil som vi tog ut till Charlie igårkväll.

Vi har storhandlat på Ica Maxi och nu sitter vi i soffan & kollar på sista-minuten-resor. Kvällsmaten bestod av youghurt, granola & hallon ihop med mammas goda pizzabullar och färsk vattenmelon! :)

långhelg.

Var ledig igår och på kvällen grillade vi hemma hos Dennis familj ihop med mina föräldrar. Supermysigt, det blev även lite badande för våra syskons del samt studsmattehoppning och massa god mat. Vi kom hem rätt sent och jag hann sova cirkus 4 timmar inatt. Så när klockan ringde 05.00 imorse var jag heeelt död, jag började jobba klockan 6 och slutade halv 2, åt lunch och sedan däckade jag och vaknade för en stund sedan haha.

Jag fungerar lite som en central för mina vänner ibland så har inte riktigt koll på när, var eller hur vi ska åka ut till Charlie så måste ta tag i livet nu.
Ha en bra lördag babes! :)

Min åsna. ♥

ledig torsdag.

Idag har jag varit ledig då jag tog ut en semesterdag för att jag hade en läkartid. Efter det så var jag & mamma på stan en stund och åt sedan lunch ihop. När jag kom hem var jag så trött att jag somnade och vaknade upp halv 5 ultrapigg. Så jag bokade in mig på CX-passet vid 17.50 och stack sedan iväg på en PW runt Munksjön. Dennis jobbar ikväll så jag är ensam hemma med massa värmeljus och ska kolla på That Awkward Moment nu! :)

Dagens shopping.

sunday funday.

Sedan Dennis åkte i torsdags har jag orkat laga mat en gång. Så igårkväll träffade jag Sara för att äta middag på piren och vi satt sedan kvar på Seaside hela kvällen. Vi drog hem och sov hemma hos Sara sen och vaknade upp fräsch idag med gårdagens smink och kläder haha..

Följde Sara till jobbet vid 12 och gick sedan på stan en stund & träffade på Lisa. Var jättehungrig när jag var påväg hem så jag råkade hamna på Liban Deli där jag tog med mig mat hem. Så fruktansvärt himla tråkigt att laga mat till sig själv.. Jag ska strax byta om & sedan iväg inåt stan igen för att äta glass! (: