Skriv din beskrivning här!

Valpis.

Det är svårt att inte bli smått förälskad i alla söta små djur som springer lösa. Den här söta valpen sprang fram och tryckte sig mot benet när jag satte mig ner, fick dock inte klappa den för Dennis som är rädd för rabies men kliade den lite ändå haha. :)

NYTT.

Hotellets internet är ingen höjdare men det duger. Har alltså med min lilla skoldator hit så det är supersmidigt att lägga över bilderna direkt och redigera. Men det tar sån jäkla tid att ladda upp bilderna på bloggen! Tar 5-10 minuter per bild att komma upp i inlägget så det blir lite segt med blogginläggen men är snart hemma igen. Förutom sakerna på bilderna så har jag köpt lite småsaker till familjen, vykort (såklart) & köpte även en flytande eyeliner från Makeup Store på flygplatsen som jag ska visa senare!

TURTLE ISLAND.

Idag åkte vi iväg på en 2-timmars båtresa ut till en ö som kallas Turtle Island. På och runt om ön finns det stora sköldpaddor som heter Caretta Caretta, vi såg 3 stycken och ingen var mindre än 1,5 meter. Fick dock inte simma med dem utan bara kolla från båten men det var häftigt ändå. Seglade runt ön och stannade på framsidan där det finns en sandstrand där vi badade i 45 minuter. :)

Turtle Island

SHIPWRECK BAY.

När vi gled in bakom berget där skeppet ligger så blev det molnigt så bilderna blev inte sådär superblåa som på alla bilder man kan se. Men havet var helt sjukt, just då var det ljusblått men när solen ligger på så blir det nästintill genomskinligt.

Båten har legat där sedan 1980 då den gick på grund efter en storm. Det sägs ha varit smuggleri ombord båten och därför kallas den också " Smugglers Wreck."

BÅTTUR.

Rakt fram kan man se en näsa & ett öga i berget, detta sägs vara en avbild av havsguden Poseidons ansikte. :)

Utflykt.

Det går inte att få rättvisa på bilderna, havet vi badade i idag var helt turkost & babyblått. Vi såg både båten och andra vackra ställen runt om ön. Har mängder med bilder, både från systemkameran och min undervattenskamera som jag måste rensa och fixa lite med först. Gör nog ett par inlägg med bara bilder som snart kommer upp men så länge har jag ett gäng bilder att bjuda på!

Saturday.

Idag tog vi en liten sovmorgon till 11 & solade sedan resten av dagen. Vid 8 stack vi iväg till en restaurang som heter Balsamico och åt Ceasar sallad vid havet. Shoppade sedan solglasögon, flippflopps & UNO så nu ska vi strax spela innan vi lägger oss. Hann dessutom med en minigolfrunda på 18 hål i mörkret! Imorgon är det tidig uppgång som gäller för att hinna äta frukost, köpa med oss lätt lunch och sedan åka ut på en båtresa runt Zakynthos på 7-8 timmar. Så nu ska jag äntligen få ta kort på den omtalade båten haha! :)

Last night.

Innan vi stack iväg på middag igår så gick vi runt på stranden i denna fina solnedgång. Himlen hinner vara sånhär i ca 1 timme innan det blir kolsvart ute så man får passa på!

Poolhäng.

De senaste dagarna har vi inte gjort så mycket mer än att hänga vid poolen & havet och äta. Igår åt vi hela 6 gånger, vid 9 på kvällen så hade den skandinaviska baren här gjort grillspett med sallad och tzatsiki & hade fri bar för alla skandinavier för en summa så vi testade på den & kommer aldrig göra det igen haha. Men lite trevligt var det och hemma var vi vid 02.00. Idag har vi bara solat och badat. Ska väl fixa oss om någon timme och sedan hitta en mysig restaurang! :)

VICTORIA'S SECRET.

VS-shoppen var öppen på Landvetter klockan 05:00 & lyckan var total. Är nu ägare av dessa godbitar

Onsdagkväll.

Just nu sitter vi ute på poolområdet där vårt wifi fungerar som bäst. Det är ca 500 m till Laganas Centrum där vi(jag) idag har shoppat en solhatt & ett armband. Åt sedan på en mysig restaurang där vi blev proppmätta så vi knappt kunde gå strandpromenaden hem. Påväg hemåt till hotellet så kröp fullmånen fram så vi var självklart tvungna att fota den & lite annat!

Där vi befinner oss just nu!

Under ytan.

Köpte ju ett vattentätt skal till min lilla kamera så idag blev det premiär i poolen. Bilderna blir inte av högsta kvalitet men häftiga och roliga att spara. Idag har vi bara hängt vid poolen så kommer absolut testa skalet fler gånger och ta med det till havet. Om några dagar planerar vi att åka på en båt runt om ön och då finns det chans att man kan bada med delfiner & sköldpaddor så vi får hoppas på att jag lyckas fånga någon på bild! :)

PARADISE.

Värme, solsken, hav, mat, ledighet - klarar oss rätt så fint här.

FRAMME.

Landade på Zakynthos vid 10:40 grekisk tid och var övertrött då jag dygnade inatt men flygresan gick kanon och vi landade i 30 graders värme. Vi fick vårt rum & stack direkt ner till havet(som ligger 10 meter från vår balkong) och låg där några timmar innan vi även testade hotellets pool några omgångar. Har hunnit upptäcka en ganska stor del av Laganas där vi bor, hittat bargatan och ätit våra första souvlakis. Sovit har vi även gjort för att orka med kvällen, vi bor bredvid ett svenskt par & så träffade vi några killar här som Dennis känner så vi får se vilka vi kommer hänga ihop med!

Planen för ikväll är att äta middag på någon mysig restaurang & sedan se om nattlivet är något för oss :)

BYE BYE SWEDEN.

19onde augusti.

Nu är väskan packad till max och väger 15 kilo. Slutade med att 5 par skor får följa med till Grekland, har även lyckats packa ner träningskläder, 2 kameror, massa krämer & ska förhoppningsvis kunna gå loss på Victoria Secret shoppen på Landvetter klockan 5 inatt. Flyget från Landvetter går klockan 06:05 vilket gör att vi kommer ha hela morgondagen att installera oss på hotellet och se oss omkring osv. Dessutom har vi hela tisdagen på oss då vi åker hem för att flyget tillbaka till Sverige går på kvällen!

Så jag ska hinna äta lite kvällsmat och umgås med mamma & Bella innan jag får skjuts till Dennis senare ikväll. Vid halv 3-3 åker vi mot Göteborg och innan dess kommer jag nog ha sett ett antal Big Bang Theory avsnitt som jag laddat upp med! :)

Kaos.

I förmiddags hann jag plocka fram lite nödvändigheter till resan och gå en promenad med Bella upp till mormor. Tog sedan bussen in till stan för att luncha på Chili Thai med Armita & Simon, gick förbi biblioteket påväg hem och lånade hem några pocketböcker att läsa på stranden och nu är jag hemma!

Måste börja packa alla kläder och välja ut hur många skor jag ska ha med mig, måste även bestämma mig om mobilen ska med eller inte, suck. Just nu är det fullt kaos i mitt rum så måste påbörja packandet, hörs senare!

GIFT.

1 ÅR.

Idag är det ingen vanlig söndag utan den 18 augusti vilket gör det till min & Dennis årsdag! Vi möttes upp i stan vid 12-tiden, bytte en liten present och åt lunch ihop på Piren. Man fick både mat & glass till efterrätt så vi satt kvar några timmar och lyckades undvika spöregnet. Nu är jag hemma hos pappa och har packat ihop alla mina saker för att åka hem till mamma och fortsätta packa för 2 veckors semester. :)

LISEBERG.

Whatever you call me.

Skulle egentligen bara hänga med Dennis som skulle shoppa lite men slutade med att jag fick med mig 3 kassar till mig själv. Utnyttjade ett presentkort på Stadium, var i behov av ny sport-bh & nytt träningslinne och jackan är jag lite osäker på, fanns i röd färg också så ska fundera lite!

Back in town.

I torsdags åkte jag med familjen till Göteborg & Liseberg en andra gång detta året. Mina syskon har aldrig varit på Liseberg så dem var modiga nog att åka både Lisebergbanan & Balder! På kvällen åkte vi hem till familjevänner som bodde i Frölunda och spenderade natten där för att åka hem igår morse. Fick skjuts direkt till jobbet där jag jobbade mellan 12-18.00 och sedan spenderade jag kvällen i en bil med kära vänner.

Sov över hos Dennis så där befinner jag mig nu, åker en sväng till A6  strax och sedan hem till mig. Lägger upp fler bilder från Göteborg i eftermiddag! :)

FINALLY.

Har aldrig kunnat ha små hörlurar då de alltid har trillat ur mina öron. Speciellt Apples små vita hörlurar har varit omöjliga så har fått dra dem runt öronen haha.. Men nu när jag köpte 5:an så tillkom det ny design på hörlurarna och dem sitter som smäck!

Grymt ljud och bra bas så jag är supernöjd!

2013-08-13.

Vid 6 stack jag ut på en promenad som slutade i ösregn precis när jag kom hem så jag kunde lika gärna ta ett bad. Vilket jag gjorde, samtidigt som jag kollade på The Big Bang Theory haha. Är strax klar med 3:e säsongen så har 3 kvar vilket jag säkert kommer hinna se dessa lediga dagar. Ska bara jobba onsdag & på torsdag drar jag med familjen till Göteborg för en dag eller 2. Helgen kommer att gå åt till att packa en del & på söndag firar jag och Dennis ett år tillsammans så det blir ett besök på någon restaurang! :)

Pyssel.

Efter att ha samlat ihop alla student/balbilder från kameran, facebook, vänner osv så valde jag ut mina favoriter och skrev ut ca 50 bilder. Var tidigare idag iväg en sväng på A6 med brorsan för att köpa ett fotoalbum och fick med mig en perfekt hem. Så har nu spenderat halva dagen med att klistra in alla bilder och några studentkort osv. :)

Balbiljetten och lösögonfransarna fick klistras in med!

UTANFÖR FÖNSTRET.

MACRO.

Tog mig en promenad till Hovslätts Hembygdsgård för att fota lite i kvällssolen för en stund sedan. Här är resultatet!

Monday.

Idag har jag bara hunnit duscha, äta och kollat på mängder med TBBT. Hann träna magen lite innan också och nu ska jag ut med Bella på en runda. Måste slänga lite sommarkläder i tvätt inför resan och packa ihop mina saker och åka hem till pappa när jag kommer hem. Måste även hinna träna, växla pengar och shoppa lite till innan nästa måndag! :)

MINI LOVE.

Det finns vissa parfymer som man bara måste ha hemma, denna parfymen är en sådan. Den finns att köpa på Carrefour som är en fransk livsmedelskedja som även finns i Grekland så min familj fick offra sig & köpa denna till mig haha. Den luktar sött och är supersmidig att ha med sig i väskan.

Söndag.

Igårkväll kollade vi på en Johan Falk-film och chillade hemma i Dennis lägenhet. Idag städade vi och började smått packa ihop en massa saker som ska hem till Dennis igen, på tisdag flyttar han ut och flyttar hem igen så fick även ta hem lite grejer som var mina. Nu är jag hemma hos mamma i Huskvarna & ska snart äta middag och sedan jobba vid 7. Sista veckan i Sverige innan Zakynthos kommer att spenderas hemma hos pappa & kanske ett par dagar i Göteborg, ett jobbpass på onsdag och mer har jag inte planerat! :)

KYCKLINGSALLAD.

Här är den grymmaste lunchen!
 K
okad quinoa med stekt kyckling, sallad, gurka, paprika, lite lök & en liten dressing gjord på någon utav Knorrs salladssåser. Idag blev det vitlök som man blandar med Créme Fraiche. :)

Skal.

Blått skal köpt på MediaMarkt & plånboksskalet är köpt på Jula

10:onde augusti.

Igårkväll blev det grill & spelkväll hos Elin med Julia, Jasmine & Jonna. Vi var kvar till 12-tiden då jag tog bussen hem & somnade efter några avsnitt av Big Bang Theory. Idag ringde jobbet in mig för ett 11-14:30 pass så kom hem för ett tag sedan och har lagat världens godaste kyklingsallad till lunch/middag.

Ska byta om och blir snart upphämtad av Dennis, det är myskväll på G. :)

FREDAG!

Idag har jag spenderat större delen av dagen hemma hos pappa. Har även åkt runt till ett par affärer för att skaffa mig mobilskydd, har ju lyckats dränka 2, krascha 1 & slitit ut några mobiler så nu gäller försiktighet haha. Hittade ett blått skal, ett vitt-rosa plånboksskal & två skärmskydd mot repor som jag visar bild på senare, bloggar från en dator som inte tar emot minneskort(??!!???!) så bjuder på en gammal bild.

Ikväll ska jag hem till Elin med brudarna för att grilla & ha myskväll. :)

Bella på äventyr.

Efter jobbet idag bestämde jag mig för att ta med Bella och övernatta hos Dennis. Så nu är vi här och har precis varit runt på en promenad på Torpa och ska strax sova. Är helt slut efter bara ha sovit 2 timmar inatt så kommer somna tidigt ikväll och förmodligen vakna rätt tidigt imorgon. Då är det dags för promenad runt Munksjön, frukost och sedan ut till Hovslätt och träffa familjen. :)

ONSDAG.

Igår åkte jag till Dennis en stund på eftermiddagen innan jag träffade Julia och åkte hem till Simon. Vi satt och snackade om sommaren mest, några timmar senare dök Charlie upp och vi åkte upp till Stadsparken en stund. Körde några kortspel hos Simon en stund innan jag & Julia åkte hem vid 11. Dock får vi inte se Simon på ytterliggare en vecka då han idag drar till Rhodos!

Idag har bara varit hemma med Bella och varit ute på en liten promenad. Ska strax gå ner till esplanaden och ta bussen ut till Hovslätt. Ikväll kommer pappa hem efter att ha varit i Grekland en månad så ska köpa hem lite mjölk och sånt så kylskåpet inte står helt tomt. Ska dock jobba ikväll vid 7 och sen igen klockan 10-18 imon så får hälsa på min bruna familj imonkväll eller på fredag! :)

Lyxar till det.

Fuskar med äppelpaj med smultron & vaniljglass ikväll. Har trots allt lyckats röra på mig rätt mycket de senaste veckorna förutom någon enstaka dag och ätit hyfsat nyttigt. Ska strax sätta igång säsong 2 av The Big Bang Theory och krypa ner under en filt och tillbringa resten av kvällen här! :)

Under vatten.

Efter lunchen idag gick jag förbi Kjell & Company för att kika på ett undervattensskydd till mobilen att ha till Grekland. Dock köpte jag ett skydd till min lilla kamera istället för att inte riskera ännu en dränkt mobil hehe.. Skalet kostade 99:- och är förhoppningsvis prisvärt!

Shoppingdags!

Nu är det äntligen dags att beställa hem en ny mobil! Ska strax börja fixa mig för att ta mig in till stan & luncha ihop med Gustav och Armita på Tegel. :)

Söndag.

I fredags kväll var jag & Dennis på bio och såg Grown Ups 2, köpte med oss sallad hem och la oss rätt tidigt. Igår morse åkte vi och hämtade upp Dennis kompis & hans flickvän och åkte till Liseberg. Lite regn fick vi och lite köer här och där men en riktigt rolig dag med massa åk blev det. Dennis vann 7 nallar på minigolf och någon Bob Marley-banan på basket medans jag inte hade tur i någonting haha. Bjuder på kassa mobilbilder igen! :)

Nallarna och skönaste åkturen Spinrock
När vi satt oss i Atmosfear och kollade upp.. men jag vågade trots allt. (:

SOLA.

Just nu är jag hemma i Huskvarna men ska strax ta bussen till Rosenlundsbadet för att sola & simma. :)

GODMORGON.

Fredagmorgon och jag har redan varit vaken i snart 3 timmar haha. Dennis alarm satte igång vid 05:00 när han skulle upp & iväg till jobbet och efter att ha sovit i ca 4 timmar inatt så kunde jag inte somna om. Så jag drog på mig träningskläderna och sprang runt Munksjön på ca 50 minuter. Tog en dusch när jag kom hem till lägenheten och satte sedan igång med den mumsiga frukosten på bilden ovan.

Bildkvaliteten kan vara den sämsta någonsin men bilden är tagen med min otroligt dåliga 3GS-kamera. Ska om någon vecka byta upp mig till en Iphone 5 vilket kommer göra inläggen mycket bättre även om jag knappt mobilbloggar något! :)

Tillskott på Liseberg.

När det gäller karuseller och läskiga berg&dalbanor så blir jag lika lycklig som ett barn blir över julafton. Har inte besökt Liseberg på snart 2 år så jag kikade in på deras hemsida och såg att en ny berg&dalbana är på G i april nästa år! Helix ska denna heta och den kommer att vara upp till 1,4 km lång. Jag blev om möjligt ännu mer taggad på att besöka Liseberg, får se när detta sker haha :)