Skriv din beskrivning här!

2014.09.28.

Söndag och uppdatering.
Jag har hunnit plugga matte & engelska i helgen, varit hos Dennis familj en sväng, ätit hotellfrukost & ätit Max till middag, kollat en del Gossip avsnitt, gått en powerwalk, shoppat ihop med Jasmine och därav köpt en jacka, en klänning, ljus och en tröja,  fikat med Lisa & Ottilia, haft myskväll med Dennis och ikväll haft en liten myskväll med mig själv. Har massa tända ljus, kollar säsong 2 av Gossip, äter Mormor Magdas glass och haft ett fotbad. Hoppas ni haft en trevlig helg. :)

haga hem.

Nya små ljuslyktor som ger skimmer när man tänder ett ljus i dem & ett doftljus som ska lukta vinterskog. :)

En bättre onsdag.

Klockan ringde 06.50 idag trots att jag har sovmorgon till 10.00 men jag krigade mig ut i regnet & mötte Terese på gymmet vid halv 8. Efteråt åt vi livets frukostbuffé på Scandic, hade jag kunnat välja bland den frukosten varje dag så hade jag nog faktiskt tyckt om frukost! Vid 10 började vi jobba och slutade 18.30 så jag har bara hunnit äta middag & duscha ikväll.

Ska ta ut min sovmorgon imon och tillbaka på gymmet på fredag. Sån skön start på dagen! :)

new in.

scented candle.

Jag hade mormor och min halvmorfar Tommy på besök innan. Vi fikade och jag fick en liten present som mormor köpt med sig från Stockholm, nämligen ett doftljus från Ekbladh. Luktar så gott!

På tal om doftljus så sökte jag runt på buktiker som säljer Yankee Candle i New York och det är hela 9 butiker fyllda med dessa fantastiska ljus, hur ska detta gå?

Total Madness.

Inga ord kan beskriva denna upplevelsen haha. Det funkar bara att kolla och längta tillbaka.

Mycket på en gång.

Hej och hå, här var det noll uppdatering, som vanligt!
Men jag har verkligen inte hunnit med. I måndags skrev jag på tillsvidarekontrakt på jobbet vilket betyder att jag är heltidsanställd från och med 1a oktober! På kvällen tränade jag CX med Elin & Julia, i tisdags hämtade pappa mig med sin nya bil, Tomorrowlands Aftermovie från i somras släpptes på eftermiddagen så Julia, Simon & Jasmine drog hem till mig för att kolla samt tagga till nästa år och vi åt även middag på Tortellini. I onsdags tvättade jag här hemma och gjorde världens godaste kycklinggryta. I torsdags efter jobbet träffade jag Ottilia för att gå på Cardio Walking + ännu ett CX pass, duschade hemma och tog sedan cykeln bort till henne och åt god kvällsmat från Olgas Creperi. Och igår anordnade jobbet lunch från Liban Deli till alla då lite nya projekt ska startas igång och på kvällen fixade jag visum till USA & satt på Pipes med tjejerna och snackade.

Idag ska jag hem till pappa och chilla, det är fint väder och ikväll ska vi äta ute någonstans och eventuellt gå på bio. Därför måste jag nu avsluta här och ge mig iväg, trevlig helg på er!

söndag.

Kunde sova ut till klockan 11 idag utan att bli väckt av mitt alarm. Gick upp och fixade iordning lite i lägenheten medans Dennis var iväg en stund och jag hann möblera om i min garderob. Tog ut alla sommarkläder och kläder som aldrig används som jag ska skänka bort och sommarkläderna åker ner i källaren tillsammans med skor. Sedan dess har vi hunnit rösta och handlat mat på Ica Maxi, senare ikväll ska jag hem till mamma en stund. Vi borde egentligen laga mat till middag & matlådor men ingen av oss orkar haha. Vi ska testa en ny kycklinggryta idag med kokosmjölk och mango chutney så det dyker möjligtvis upp någon bild här senare om det blir lyckat.

Koftan ovanför på bilden köpte jag förra lördagen för 100:-, älskar koftor.

new york!

VI HAR BOKAT RESA TILL NEW YORK!!

Vi kom aldrig iväg till Ullared men lyckades styra ihop en helg på Öland och nu USA haha. Dessvärre kan inte 3 brudar följa med men vi är 6 tjejer som drar iväg den 7e november i år och stannar 6 dagar i livets stad. Jag är så fruktansvärt taggad på att fota, shoppa massa, besöka Central Park & Empire State Building, uppleva alla dessa ställen man sett på film och bara vara i New York.

Jag lever för kickarna man får av att boka resor, blir så himla taggad på livet och kämpar lite extra när jag har något att se fram emot. Speciellt resemål som jag alltid velat besöka, jag vill se så himla många ställen i världen så jag tar alla chanser jag får. Vill se många ställen i USA men New York är verkligen ett måste och nu får jag äntligen bocka av det från min lista. :)

Nu ska jag se om hela Gossip Girl en gång till!

Snart ledighet.

Jag har jobbat hela dagen och blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att jobba även imorgon så jag tackade ja. Efter jobbet tog jag och Simon bussen till stan och mötte Gustav och Charlie för middag på Liban Deli. Vi gick sedan bort mot bowlingen för att träffa Julia en stund som jobbade och bestämde oss för att stanna och spela så vi spelade 2 serier och nu är jag hemma!

Börjar klockan 06.00 imorgon och slutar vid 14-tiden och efter det ska jag hem till Sara i Habo med tjejerna för att planera en resa i november! Vid 8 börjar jag jobba på nästa jobb och slutar på natten. På söndag ska jag bara sova och ge mig iväg och rösta. Trevlig helg på er :)

2014.09.11.

Höstinspiration på toppnivå, försöker planera min framtid och leva i nuet men är en helt annanstans i hjärnan. Jag vill resa i höst, köpa en ny dator, spara pengar och dra iväg till Bali i februari, skriva bra på högskoleprovet, shoppa i Göteborg, gå på Jul på Liseberg, ha en kritvit vinter, komma in på högskolan nästa höst.. Och det är bara september. Måste lugna ner mig. En sak i taget!

new pants.

Jag har så fastnat för dessa byxor. De fungerar till vardags och funkar lika bra som mysbrallor, galet sköna. De färgglada fastnade inte riktigt på bild, de är lite mer party i verkligheten. De är köpta på Öland och de svartvita köpte jag i torsdags på Adelövs marknad, även min fantastiska mor köpte likadana. :)

catch up.

Veckan har varit väldigt händelserik! Jag har varit väldigt dålig på att blogga så tänkte köra en liten catch up:

I tisdagskväll träffade jag energitjejen Sara för att ta en runda runt Munksjön, gjorde upp planer för lite äventyr i höst och kom hem rätt sent på kvällen. I onsdags efter jobbet åkte vi hem till Julia för liten picknick framför Idol och myste med massa god plockmat. På torsdagen tog jag ut 4 komptimmar på jobbet så jag slutade 11.30 och träffade mamma, mormor och 2 av deras vänninor för att åka på Adelövs marknad. Himla mycket folk och massor att titta på, följde sedan hem till mormors mysiga hus för god mat och lite mys med Bellan som var där. Vi fick även hem ett helt nytt kylskåp och ny frys i torsdags! I fredags hade jag & Dennis chillkväll då vi bara lagade mat och kollade på film hemma, behövligt ibland!

Igår lördag klippte jag av mitt slitna slitna hår på Salong Claes vid 12 och mötte sedan upp Jasmine på A6. Min pappa hade vägarna förbi så vi tog en lunch med honom på Espressohosue och vi besökte även Lager 157 där jag hittade en höstkofta. Efter det åkte vi hem, fixade oss och drog hem till Lisa som hade 20års kalas för massa goa brudar. Jag hade en toppenkväll med mina tjejer och träffade även grabbgänget på Sliver senare på kvällen/natten. Idag har vi sovit ut som bara den, legat i sängen fram tills halv 1 och ätit biffar till lunch, har även varit uppe hos Dennis mamma som ska hjälpa oss med högskoleprovet. Så vi tragglade matteregler och satt i solen, så himla himla snällt gjort för jag & matte går inte riktigt ihop hehe. Nu så ska jag strax möta Lisa och gå runt Munksjön, planerna för kvällen är ännu oklara! :)

breakfast.

Äntligen till lördag & helg!
Sitter för tillfället i köket och äter youghurt, hallon & stekta äppelbitar med kanel. Måste strax stänga ner datorn och klä mig, ska iväg och klippa håret och senare upp till A6 med Jasmine. Ikväll ska vi fira Lisa som fyllt 20 år! :)

tomorrowland del 2

Jag & Julia köpte en kamera bara för att ha med oss in till festivalen så att vi inte skulle behöva bära med oss mobilerna, vilket vi gjorde ändå tillslut haha. Men den första dagen hade jag bara med mig kameran och tog massa bilder som vi inte kunnat nå förrens nu då det krånglat med sladden.
Här är dem! :)

Tältområdet var helt enormt, sjukt kul att bo i tält med så många andra runt omkring men fyfan säger jag för att sätta ihop och vara i tält i 35 graders värme!

Gänget vi hängde med en hel del, Julia fixade sig så därför hon inte är med haha :)

En liten del av alla 180,000 personer som befann sig på Tomorrowland.

Mainstage

När Skrillex spelade var vi så utmattade och trötta av värmen så vi satt ner ett tag.

Fanns 15 olika scener (!) och här var vi inne på ett litet dansklubbsställe.

Detta är verkligen det sjukaste jag någonsin varit med om. MÅSTE HIT IGEN.

Onsdagsmys.

Igårkväll efter jobbet hämtade jag upp Sara för att åka hem till Julia. Hennes familj har renoverat om vardagsrummet men inte satt dit möbler ännu så vi har snackat om att ha en picknick på golvet framför en brasa (via en app på teven haha..) och så blev det. Vi hade grillad kyckling, baguetter, pålägg, vitlöksbröd, fetaostpiroger, grönsaker, räkchips, potatissallad och dricka. Behöver jag ens skriva att vi blev mätta? :)