Skriv din beskrivning här!

Lisa 21 år

Igår hade Lisa 21-årsfest! Vi var ett gäng som firade hemma hos Lisa och gick sedan ut på Spira. Mötte upp min kusin Angelica och träffade Dennis där & gick sedan hem ihop. Idag ska jag fixa lite med en fotouppgift som ska vara klar tills imorgon och börja packa lite. På tisdag ska jag till Köpenhamn med klassen, vi ska testa på streetfotografering och hitta på massa kul ihop. Kommer hem igen på fredag! :)

2015.08.25

Det har varit fullt upp i skolan sedan en vecka tillbaka, inget stressrelaterat utan mer massa information och massa nya saker att ta in och lära sig. Jag har beställt hem en hårddisk på, en bok vi ska ha i skolan och idag skaffade jag Photoshop. Min skoldator är dock inne på sista versen så det blir inget PS på den utan inom några veckor kommer jag att uppgradera mig till en Macbook Pro då vi bara jobbar med Mac i skolan.

Vi har fått en del fotouppgifter som ska lämnas in framöver och jag tänkte dela med mig av en del här på bloggen. Jag vill själv kunna se min utveckling och mina framsteg så jag har skapat en kategori som jag döpt till Fotoskolan 2015 där jag har tänkt samla inlägg som har med det att göra. Självklart kommer mina vardagsinlägg fortfarande dyka upp men förhoppningsvis med mycket bättre bilder och redigering.
Är så himla peppad på detta året!

De senaste dagarna

I onsdags startade skolan och jag trivs redan så himla bra! Vi har mest lyssnat till info och träffat klassen, haft aktiviteter på skolan och i fredags var vi i Gränna på en utställning och åt lunch i hamnen.

Vi besökte Kai Rehns utställning, han har fångat världsnyheter på bild i flera flera år, så himla häftigt.

I fredags besökte vi min morbror och kusin Jason som i veckan fyller hela 3 år och det firade vi med tårta!

Igår döptes lilla Emma i Slottskapellet och detta fick jag fotografera!

Bästa Öland

Påväg till huset

Allrummet/matsalen och uteplatsen

Huset!
Första kvällen grillade vi lax/kött och gjorde egen potatissallad med vitlöksbröd & stor sallad

Kylde ner cidern på bästa sätt

Melondrinkar!

Fina Sandra och Sara!

Julia, Elin, Sandra, Sara och Lisa! ♥

Bestie & jag ♥

Ölandshelgen blev så himla lyckad! Toppenväder så vi kunde sola alla 3 dagarna, lagade supergod mat, drack goda drinkar och umgicks. Klubben vi skulle ut på var stängd för säsongen (för augusti är ingen sommarmånad eller haha?) men vi spenderade mest tid i huset denna gången. Så himla bra boende, sovplats för allihop, poolområde och superfräscht inrett!

18onde augusti

Idag jobbade jag mitt sista jobbpass på Mobis för ett tag, ska försöka jobba en del under tiden som jag pluggar men de kommande veckorna ska jag lägga all tid på skolan. Efter jobbet åkte jag till Ica Maxi & mötte upp Dennis för att handla lite mat inför veckan samt lite picknick. Vi åkte sedan upp till Stadsparken där vi la ut en filt i gräset och hade 3års-picknick!

Tre år tillsammans

Idag har han varit min i tre fantastiska år, min fina Dennis.

Detta är den bästa människan jag känner, min bästa vän och min sambo. Det gör mig så lycklig att det är honom jag vaknar upp med varje dag och att det är hans famn jag somnar i varje kväll. Han känner mig till 100% , vet precis hur jag mår och hur jag funkar. Och jag vet precis lika mycket om honom. Jag är så jäkla kär och för varje dag som går blir det bara starkare. Jag är så himla glad att du finns i mitt liv!

Jag älskar dig ♥

Öland

Igår tog vi bilarna mot Öland och var framme vid 12-tiden i Kalmar då vi handlade mat och dricka för helgen. Solade vid poolen när vi kom fram till huset och grillade så god mat på kvällen. Idag har hela dagen spenderats i solen och vi har lyssnat på musik och dokumentärer, ätit lunch och nu gick vi precis in för att duscha och fixa oss. Ikväll ska vi ut på Ölands klubb Strand. (:

Atlantica Caldera Beach

Jag har aldrig bott finare när jag varit på en solsemester, aldrig testat All Inclusive heller. Denna resan var över förväntningar helt! Varje dag bestod av sol och bad, åt riktigt god mat både frukost, lunch och middag på hotellet och på kvällarna vandrade vi bort till Platanias, en större stad med restauranger, barer och shopping. Vi testade på utelivet 2 gånger, både på en skandinavisk liten klubb och på en större grekisk klubb och skulle alla dagar hellre festa på den grekiska haha.

Touchdown Sverige

I söndagsmorgon landade vi i Sverige efter att ha rest i 16 timmar. Stannade i Aten och Köpenhamn på hemvägen och satt i 8 timmar på Kastrup och väntade på flyget hem till Sverige så vi var ganska trötta. Det har känts så fruktansvärt jobbigt att lämna värmen och Kreta, trivdes så himla bra att jag kunnat stanna ett par veckor till, minst. Kommer upp bilder från resan i veckan!

Igår började jag jobba igen, tog sedan en sväng till Mediamarkt med Simon för att kika på ett par saker som behöver inhandlas i höst. Bland annat en Macbook, minneskort, kamerabatterier och lite annat. Jobbar onsdag-torsdag denna veckan också för att sedan vara ledig på fredag, då väntar Öland i helgen med tjejerna. Nästa vecka jobbar jag bara måndag & tisdag för på onsdag börjar jag på Fotoskolan! (:

Förra veckan gick mitt abonnemang ut så fick klicka hem en ny Iphone!

Här kan jag stanna

Vi har haft en sån fruktansvärt lyxig vecka. Bortskämda med sol, värme, god mat, drinkar och lite shopping. Vi bor jättefint precis vid havet och genom en bekant till familjen så har vi blivit runtvisade lite här på ön. Idag startade vi dagen med helkroppsmassage och har sedan dess legat och solat. Livet.