GYMNASIET.


3 år går så himla fort. 
Var inte alls länge sedan jag nojade över vilken linje/skola jag skulle välja till gymnasiet. Kan ju säga nu i efterhand att jag är så galet nöjd över att jag valde Peset. Hamnade i grymma SP3B och har haft 3 roliga år ihop med så fina människor. 

Man ändras så mycket på några år, mognar och utvecklas som människa. I 2:an fyller man 18 år, man pluggar till körkort, börjar gå ut på krogen, åker på festivaler och blir mer fri. Jag fick höra i 2:an att 3:an var det skönaste året, mycket slappande och absolut roligast. Men det där med slapphet var en ren lögn. Har aldrig pluggat så mycket i hela mitt liv som jag gjort det senaste året, uppsatser, inlämningar, prov och förhör vecka efter vecka. Samhällslinjen är visserligen tuff men vissa veckor ville jag bara hoppa av gymnasiet haha. 

Men jag överlevde och går på fredag ut gymnasiet med ett fåtal G, många VG och ett antal MVG. Ångrar att jag inte kämpade på lika bra i 1an i skolan för de poängen hade varit bra nu men överlag så är jag grymt nöjd. Sista året slapp jag den förbannade matematiken och franskan så 3an har varit bäst trots allt plugg. Och från april tills nu har det varit ett ständigt taggande inför studenten och andra roliga resor. Skolandan på min skola är otrolig, igår dansade PBs 3:or bort i ett sambatåg genom halva ED med trummor och sång. Alltihop avslutades i skolans egna matsal där vi bankade i borden och sjöng "Vem vill gå i 1an nu" samt dansade på bord och stolar.

Traditionerna i 3:an äger, man känner verkligen hur bra skolåren har varit och jag vill inte gå ut skolan riktigt än. Är inte redo för att börja arbeta på heltid och inte träffa alla kompisar på måndagmorgon. Men samtidigt måste man växa upp någon gång och de sista dagarna i skolan kommer vara fantastiska, speciellt studentdagen.

För att avsluta detta väldigt långa inlägg (ni som orkade läsa vill säga) så kan ni som är intresserade av att se vårt utspring komma till Per Brahes stora parkering på baksidan med start 14:00. It will be fett.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0