[2013]

2013 har varit sånt sjukt bra år, även om det firades in på världens sämsta nyårsfest haha. Här kommer iaf topp-9 bästa saker hittills iår:


- Studenten, såklart. Bästa dagen i mitt liv. Hela dagen ägde, från klockan 06 på morgonen - 03 på natten. Åh vilka förväntningar vi hade och att alla dessa toppades x10 säger det mesta. Ren glädje över att äntligen vara färdig med grundskolan, att ha orkat 3 års pluggande och att jag hamnade i världens bästa klass. 

- Balen. Sminkad som aldrig förr i en vacker klänning med min bästa killkompis som baldejt. Se alla fina kompisar uppklädda och bara rocka hela kvällen på Stora Hotellet var grymt. Veckorna innan studenten var sååå roliga!

- Summerburst. Åkte till Göteborg för att uppleva världens bästa Dj:s live med ett galet bra kompisgäng. Kanonbra väder, bra hotell och sånt himla bra tryck inne på Ullevi.

 
Överraskningsresan. När jag fyllde 19 i mars så hade Dennis bokat ett rum på Scandic Hotell i Göteborg över en helg för shopping, mys och kvalitetstid. Så himla mysigt och sött gjort!

Norrköping. I slutet av april så hade jag, Julia & Elin planerat ett besök hos Jasmine på hennes elevboende. Spontant så hängde Simon och Gustav med och helgen blev grymt rolig med utgångar, restaurangbesök och lite shopping. Tråkigt att Norrköpings-traditionen nu är avslutad men våran Norrköpingsbrutta är nu åter bosatt i Jönköping. 

Zakynthos. Jag längtade hela våren och sommaren på att det skulle bli den 20e augusti så jag kunde ta min Dennis och dra till Grekland. 2 veckor fyllda med sol, bad, fest, mat, mys och värme. En av de bästa resorna jag någonsin gjort. 2 dagar före resan så firade jag även ett år ihop med Dennis! 
 
 
Sommaren. Även om jag jobbade en hel del på 3 olika ställen i somras så njöt jag så fruktansvärt mycket av värmen. Helt galet vad bra väder denna sommaren bjöd på, jobbade, träffade vänner, solade, utekvällar, häng i Dennis lägenhet och lite häng i somarstugan bestod min sommar av!

Världens bästa vänner. Hade sån tur som hamnade i samma klass som 3 av mina bästa vänner. Att dessutom ha ett tjejgäng som hänger lite då och då är guld. Jasmine har äntligen flyttat hem till Jönköping igen och har lärt känna många nya fina människor. Alla roliga roadtrips, filmkvällar, resan till Kos förra året, Ullaredsbesök, utgångar, fikor har ägt.

Utvecklats som Alice. Som varje år mognar man mer som människa och som person & jag måste säga att jag gjort bra ifrån mig detta året. Tagit mer ansvar, trott på mig själv och vågat mer. Dessutom har mitt hår växt mer än någonsin haha. :) Nä men man märker hur mycket lugnare man blivit i sig själv som person istället för att stirra runt som man gjorde på högstadiet då man inte visste vem man var eller vem man ville bli. Jag har vågat vara mig själv alla gånger istället för att försöka härma andra. Men man lär sig tillslut, man är bäst som sig själv. 

Tråkigt nog har jag även tappat kontakt med en del vänner som stått mig nära. Men tillslut orkar man bara inte vara den som alltid hör av sig när andra struntar i en eller ta emot massa skit & drama för att kunna umgås så antar att det varit bästa utvägen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0