Q/A

Fråga: Den bb-creamen kan du skriva ett inlägg om hur man använder den? Funkar den för alla hudtyper? Måste man ta bort innan man ska sova m.m
 
Svar: Absolut. :)
Har bara testat denna sortens BB-cream så har inte mycket att jämföra med! Finns 2 sorters BB-cream från Maybelline, den jag köpte är till för alla hudtyper, förenas med ens hudton och täcker ojämnheter, vårdar och återfuktar huden. Den finns en blå variant också - den lämpar sig mer för den som har blandhy eller fet hy, den dämpar röda partier och hjälper huden att ta bort orenheter och täcker ojämnheter. 

Jag är ganska blek nu på vintern så jag vill inte lägga pengar på en foundation som jag inte kommer kunna använda senare i vår. Så jag testade denna BB-cream igår för första gången, la på den som en vanlig foundation och tyckte faktiskt att den täckte ganska bra tillsammans med en concealer och lite puder. Är inte ute efter att täcka huden mycket utan vill bara ha en lätt bas som ger ett fräscht intryck. 
 
Tyckte att den var okej än så länge men vet inte riktigt om jag känner att den återfuktar och vårdar huden, men den är definitivt fräsch och lätt. Krämen tar du bort som vanligt när du tar bort sminket, den funkar som en dagkräm så är nog bättre att köra på en nattkräm om man vill återfukta huden även på natten! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart köpte du den och hur mycket kostade den?

2014-01-26 @ 16:46:26
Postat av: Sara

Hej! Varför bor du inte i din pojkväns lägenhet? Bra smink tips!

2014-01-26 @ 23:32:19

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0