Fråga angående fotoutbildningen

Stort grattis, det måste du berätta mer om! Vilken skola ska du börja på och hur lång är utbildningen? Hur stora chanser har man att få arbeta som fotograf/något inom foto efter utbildningen? Älskar sj att fota men har alltid känt att det kan vara svårt att slå sig fram inom fotobranschen och faktiskt få ett arbete inom det..men jag brinner inte lika mycket för det som du såklart! Stort lycka till :D

Svar: Hej!
Till hösten börjar jag på Fotoskolan i Jönköping och det är ettårig utbildning så jag kommer att ta tjänstledigt från mitt jobb. Möjligheterna är nog ganska stora, många som gått denna utbildningen söker sig vidare till andra fotoskolor efteråt och en del får fotojobb direkt. Jag vet inte riktigt vad jag vill syssla med inom foto än utan vet bara att jag måste få hålla på med på något sätt i mitt liv. Jag vill lära mig så mycket som det går och bli supersäker på mitt fotande för att sedan kanske kunna leva på mitt namn och bli anlitad som fotograf. Eget företag eller jobba ihop med andra fotografer, möjligheterna är stora så länge man vill till 100%!
Tack snälla du! :)

Jag ska faktiskt ta tag i att starta en fotoblogg där jag kommer uppdatera under utbildningen, eventuella fotojobb och kunna följa min egen utveckling. Kommer att ha kvar den här som min personliga blogg och uppdatera om min vardag som vanligt såklart. :)

 

Kommentarer
Postat av: gia

Önskar dig all välgång :) du har så rätt om man vill något går man efter det :)

2015-06-13 @ 23:32:16
URL: http://gsyraka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0