Skriv din beskrivning här!

Den där johnny.

Jag skaffade mig mitt tredje par Johnny Bulls idag. Letat efter halvhöga skor hela hösten och har nu äntligen funnit dem. Det konstigaste är att jag för något år sedan hade storlek 38, som för ett tag sedan blev 37 och idag köpte jag skor i storlek 36, alltså vad händer haha?

2014.11.26.

Det är sista veckan i november & det är redan första advent på söndag. Veckorna går så himla fort och jag hinner knappt blogga haha. Förra veckan körde jag en benpass med Lisa, var på bio och såg Mockingjay med tjejerna & i lördags hade Jasmine sin 20års fest med femkamp och sedan gick vi alla ut. Resten av denna veckan har jag planerad, imorgon ska jag baka julgodis ihop med Jasmine, på fredag jobbar jag dubbla jobbpass, lördag ska jag på julbord & söndag ska jag till Ullared med mamma. :)

Måste färga + klippa mitt hår snart!

Central Park

Hela parken kryllade av dessa söta ekorrar

Sandra, Jasmine, Elin, Lisa & Sara

New York City.

Vi landade i USA efter en 8 timmars flygresa och när vi checkade in på hotellet gick vi bara ut för att köpa oss något att äta och gick sedan och la oss helt förälskade i det lilla vi hade sett av New York. Veckan vi hade i staden spenderade vi på shopping, vi besökte Empire State Building, åt frukost i Central Park, besökte Ground Zero, var iväg på en outlet i Jersey, gick på en musikal på Broadway, åt på olika restauranger på kvällarna, shoppade till 1 på natten och bara turistade runt. Vi hade tur med vädret, det var kyligt men vi såg solen varje dag och när vi var i Central Park var det så pass varmt att vi kunde sitta utan jackor och sola en stund, så härligt! :)

Fler bilder kommer upp lite senare.

Fina Sandra!

En glad Jasmine påväg till Central Park!

part two.

Och resans bästa köp! 40mm Macro-objektiv.

2014-11-16.

Jag har haft en lugn helg, har tyvärr inte kunnat sova så mycket som jag hoppats på men nästa vecka har jag sovmorgon till 10 så det ger sig nog. Har träffat både mamma & pappa, Dennis familj och haft en hel helg ihop med Dennis vilket inte händer så ofta haha. Nu ska jag fortsätta kolla på 22 Jump Street och sedan sova!

En del av shoppingen från USA, visar resten imorgon! :)

Fredagsmys.

Jag har 200 bilder att rensa från kameran och ska även fota all shopping från NY. Vi kom hem igår vid 8 på kvällen efter att ha landat i Stockholm och sedan åkt tåg hem. Har inte sovit mycket alls och inatt blev det max 4 timmars sömn innan jag skulle upp och jobba halv 8 så jag var ganska trött och hängig idag. Jag har även hosta och är konstig i halsen så ikväll blir det myskväll ihop med Dennis. :)

Coming home.

Vi har haft fantastiska dagar här i New York, det har varit sol varje dag och runt 15 grader. Vi har ätit frukost i Central Park, åkt Subway, shoppat, fotat uppe på Empire State Building, varit på musikal på Broadway och strosat runt i livets stad. Ikväll åker vi hem till Sverige igen, flyget går vid 11 ikväll så vi har en hel dag för shopping kvar.

New york!

Vi är framme i USA och bor på ett Hilton hotell mitt på Time Square. Vi kom fram igår vid 10-tiden och jetlaggen visade sig idag när vi vaknade vid 06 här och inte kunde somna om.

Idag har vi spenderat hela dagen på shopping, ligger helt utmattad i sängen efter 14 timmar i converse, aj. Fruktansvärt underbar stad!

mystisdag.

Jag har haft konstiga kännigar i halsen i några dagar men inte blivit sjuk än så jag hoppas på det bästa inför fredag, för då drar vi till New York!
Igår var jag & Julia hos Simon en sväng på kvällen för att säga hejdå då han idag drog iväg till Australien & Nya Zeeland i 2 månader.

Efter jobbet idag har jag bara varit hemma, vi lagade baconinlindad kyckling till middag och har nu sett kvällens avsnitt av Paradise. Imorgon ska jag träffa Ottilia och måste även hinna växla pengar och köpa mig ett busskort. Jag borde även börja packa, men kommer att åka med så lite packning som möjligt för att kunna shoppa så mycket som möjligt. Är så himla taggad! Haha.

All helgona.

Finaste morfar, saknar dig så. ♥

Lördagsförmiddag.

Igårkväll var jag och Dennis på middag hos min fina mormor. Även mamma, mormors sambo & Bella var där så det blev en mycket trevlig kväll med god mat som vanligt! När vi kom hem vid 10-tiden fick vi ett ryck och städade hela lägenheten så imorse när jag vaknade behövde vi bara ta tag i tvätten. Men eftersom jag har en fantastiskt duktig pojkvän som kan det här med tvätt (är så dålig haha) så fixade jag maten istället - köttfärssås med spaghetti.

Dennis åkte sedan iväg på sin bandyträning och jag hem till mamma, vi gick till morfars minneslund och tände ljus, åt mysig middag och jag började sedan jobba klockan 20.00. :)