Skriv din beskrivning här!

Sista juli

I onsdags drog Dennis iväg till Halmstad på golfresa med sina vänner och jag åkte hem till min mamma. Blev bortskämd med god mat, gosade massor med Bella och stannade över natten. Vaknade runt halv 10 och vi ixade supergo brunch innan vi åkte hem till mormor och hälsade på en sväng. Plockade sedan upp Julia och vi stack iväg till stan med Elin & Jasmine för att växla pengar och inhandla lite behövligheter.

Handlade mat på vägen hem och sedan gjorde jag & Jasmine kycklinggratäng till middag hemma hos henne och tillbringade kvällen med att kolla på Mean Girls och She's the man. Sov ensam hemma inatt och har idag bara packat om min resväska och lagt fram kläder. Ska strax sätta igång ett Gossip Girl avsnitt och städa lägenheten lite senare. Klockan 7 ikväll åker vi mot landvetter och Kreta!

Fina Tolo

Kreta

På fredag flyr jag landet igen och denna gången för att spendera en vecka på Kreta. En vecka med all inclusive på 4 stjärnigt hotell med Julia väntar! :)

2015.07.29.

Nu är vi hemma & tillbaka i höstvädret.
Vi lämnade 40 grader och sol och landade i ett 15-gradigt, grått Sverige. Jag blir alltid  så himla deppig när jag kommer tillbaka efter en resa så denna gången tänker jag bara packa om min väska och dra igen, har 2 veckors semester kvar och tänker inte spendera dem i regn. Planen är att jag och Julia ska lämna landet på torsdag-fredag men vi får se hur det blir med flygbiljetter, vi har en hotell färdigt på Kreta men alla flyg är fullbokade så vi får se vart vi hamnar!

Tolo

Vi landade i tisdags och blev upphämtade av min farbror på flygplatsen. Tog ett par timmar ut på halvön Peloponnesos och till Tolo där vi bor. Vi har solat hela dagarna, hotellet ligger på stranden och vi har verkligen bara 2 meter ner till havet. Igår åkte vi in till Aten med pappa och hälsade på farmor och farfar och idag har vi legat på stranden hela dagen och har precis varit ute och ätit.

Vi har haft mellan 35-39 grader här varje dag så jag är så himla osugen på att komma hem och spendera resten av semestern i regnet..

Bye bye

Halv 4 inatt gick bussen till Landvetter, vi har checkat in och ätit frukost & ska strax gå på flyget. En vecka med sol och bad väntar med familjen!

Hem och vända

Har haft en toppenhelg!
Vi åkte ner på torsdagen, spenderade fredagen på stranden, åt pizza, spelade kubb, beerpong och gjorde drinkar på kvällen innan vi tog taxi in till klubbarna. I lördags blåste det så vi stannade hemma på tomten och låg och solade, spelade volleyboll på stranden på eftermiddagen och gick sedan ut på kvällen. Har hunnit packa upp min väska för att idag packa ner mina saker igen - inatt drar vi till Grekland!

Fotokväll med Julia

Jag har hittat en äng som är så himla vacker och var bara tvungen att testa att fotografera där. I onsdags hängde jag med Julia på kvällen och vi åkte bara förbi för att testa lite. Blev så himla fint, min vackra vän!

Halmstad

Vi åkte till Halmstad igår och har idag legat på stranden hela förmiddagen. Vi är ett gäng på 17-18 personer som delar samma stuga nära havet. Just nu sitter vi och äter på en restaurang, senare blir är det lagtävlingar med olika lekar och sedan utgång! :)

Vackra Emelie

Denna fina tjej träffade jag idag för att fota hennes outfit. Vi höll oss till tändsticksområdet men började att planera in lite fler fototillfällen med mera teman, kan bli hur grymt som helst!

Tanken är att jag och Dennis ska vara påväg ner till Halmstad imorgon för att spendera helgen där med ett stort gäng. Dennis ligger dock nerbäddad i sängen med halsont och kan knappt svälja så vi får se om vi åker dit alls.. Förhoppningsvis mår han bättre imorgon så vi får se hur vi gör!

14onde juli

Igår fyllde världens bästa mamma år ♥
Jag träffade mamma och mormor på stan på förmiddagen och vi gick runt och kikade lite i butikerna. Köpte 2 fina pastatallrikar och ett par vita jeans och har härmed shoppingförbud haha. Vi tog en fika på nya Coffehouse vid munksjön innan mormor skulle vidare och jag följde med mamma hem. Vi grillade ute i trädgården och mamma bakade sina goda muffins som vi åt med sommaren godaste jordgubbar, så himla gott!

Haha sötaste Bella sover räv

Taconight with babe

I fredags tog jag semester!
Jag har nu fyra veckors ledighet framför mig och jag ska njuta av det så himla mycket. I fredags efter jobbet tog vi det bara lugnt hemma med en Johan Falk film. Tog sovmorgon i lördags och gav mig ut på en löprunda på 6 km innan frukost och sedan tog jag & Dennis en runda på stan. På kvällen träffade jag Jasmine och vi åkte tillsammans hem till Tove där även Lisa och Julia var. Vi åt massa frukt och drack lite vin innan vi skildes åt, jag och Lisa drog till piren och hängde med några jobbarkompisar och Jasmine & Julia drog till Spira.

Idag har vi tagit det lugnt, jag var iväg och åt lunch hemma hos Elin tillsammans med Julia på förmiddagen. När jag kom hem frågade Dennis om vi inte skulle åka hem till min pappa då de åkt till Grekland så vi åkte och handlade tacostillbehör och ska sova över här inatt. Bästa av allt är att veta att vi är lediga imon och därmed slipper söndagsångest haha!

Shopping

Bikini och topp från H&M

Vitt linne från Gina & juimpsuit från Vero Moda

Vardagsklänning från H&M

Lyckats köpa på mig en del sommarkläder de senaste veckorna. Känns alltid som att något behövs när man egentligen har en full garderob.. Detta fick jag med mig hem från stan igår + en jättefin vit kavaj men den visar hellre på!

Världens godaste kycklingsallad

Sallader på sommaren är så himla fräscht och smidigt. Våran variant är hur smidigt som helst!

-1kg kycklingfileér (man kan ta mindre, vi brukar göra till lunch dagen efter också)
- Isbergssallad
- Ruccola
-Gurka
-Körsbärstomater
- Rödlök
-Grön och orange paprika
- Tärnad färsk mango
- Fetaost

Och istället för att ha någon sås till så brukar vi använda Knorrs färdiga salladsdressingar. Det blir hur gott som helst, man blandar bara 3 teskedar vatten och 3 teskedar olivolja med kryddblandningen!

TRIANGLE

Framtida köp

Bild lånad från google// Bild från fridawiman.devote.se

Alltså det finns inte ord för hur seeeg min dator är haha. Jag använder fortfarande min skoldator jag fick 2010 och den är verkligen inne på sista versen nu. Måste rensa bort allting innan den dör helt! Till hösten ska jag skaffa mig en Macbook, både att ha till skolan men också till alla bilder och dokument.

När jag pluggar behöver jag eget space till alla saker så detta lilla skrivbord från IKEA kommer bli perfekt!

21:30

Jag har knappt haft tid att blogga men denna veckan blir min sista jobbvecka innan jag går på 4 veckors semester på fredag! Helgen gick fort, i fredags var vi en sväng på matmarknaden som sagt, igår spenderades hela dagen på västkusten och på kvällen drog vi till Josef som hade en liten födelsedagsfest. Idag gick vi upp vid 10 och jag åkte hem till pappa för att följa med familjen till Åsasjön för att sola & bada hela dagen. Jag är alltid sist med att bada så det blev faktiskt premiärdoppet i Sverige iår haha, det var iskallt trots att det var 24 grader.

Fick en energikick innan när jag kom hem så jag tog bilen upp till Axamo och sprang 3km. Har sedan dess ätit middag, duschat och ska nu mumsa på massa vattenmelon! (:

Öckerö

Sån himla bra dag igår!
Vi låg och solade på klippor, hade med oss mackor och annan picknickmat, åkte ner till Klåva hamn och gick runt i butikerna, åt världens godaste kycklingsallad och bara myste. Älskar Göteborgs skärgård!

2015.07.03

Perfekt sommarväder är vad denna veckan har bjudit på!
Synd att jag jobbat mellan 10.00 -18.30 och princip missat all sol.. Så synd. Jag har tagit vara på kvällarna, i måndags var vi ett gäng som gick ut på Måndagsklubben på Spira, i tisdags åkte jag hem till mamma och åt middag, i onsdags blev det bio med Lisa på Minions som vi väntat på haha. Igår fick jag med Dennis ut på en promenad runt munksjön och ikväll efter jobbet så handlade vi lite och köpte sedan mat på matmarknaden som är i stan och åt i en park.

Imorgon ska vi upp tidigt för att spendera hela dagen på Sveriges bästa plats - Öckerö ♥