Skriv din beskrivning här!

Myskväll

Hallonsorbet med färska jordgubbar

Jag ska sluta blogga om att jag är sjuk haha men jag är så uttråkad! Idag har jag fått besök av pappa som kom hit med blommor & fika. Jag har legat i sängen i flera dagar och knappast blivit bättre utan fått mer hosta och blivit tröttare så idag ringde jag vårdcentralen men jag skulle vänta tills på måndag med att söka vård. Oh så länge till tänker jag inte vara sjuk! Fick rådet att ge mig ut i friska luften så jag gick en sväng innan, dock var det så himla kallt och blåsigt så när jag kom hem gick jag och la mig helt slut. Vaknade när Dennis kom hem från jobbet och sen dess har vi ätit middag, handlat mer glass till mig och nu kollar vi på Grey's Anatomy!

Koh Samet

Vi hade ingen aning om vilken ö vi ville åka till när vi befann oss på Koh Chang och veckan led mot sitt slut så vi googlade runt och hittade massa vackra bilder från Koh Samet. Det skulle vara sjuka stränder och otroligt rent då ön är ett naturresarvat men detta kan vara den skitigaste platsen jag någonsin befunnit mig på. Skräp, plast och allt därimellan befann sig på ön och varje natt drog havet med sig skräp upp på stränderna så det var inget wow-moment direkt haha.

Vi bokade hotell via internet och hamnade på norra delen av ön så behövde hyra en moppe för att kunna ta oss mer centralt. Vårt hotell var fint men första kvällen upptäckte vi att det var myror i min säng(!!) och det var inget snack om att byta rum så vi fick helt enkelt en spray att döda myrorna själva med hahah.. Avkopplande! Men vistelsen blev inte kass för det, varje dag tog vi våran moppe och svängde ner på olika vägar som alla ledde till olika stränder och visst var de vackra. På kvällarna tog vi våran moppe tillbaka till "stan" där det fanns barer, restauranger och vi kollade även på fireshows flera gånger.

Snuffevalpen, ville så ta hem den

Vi hittade en paradisstrand

Kort sagt så var våran resa underbar, ligga på stranden i mars var något nytt och veta att sommarsäsongen inte ens börjat i Sverige än. Jag kan jag säga att Thailand var precis som jag föreställt mig. Molnigt, billigt att äta och fruktansvärt snälla människor. Vi hade lite otur med vädret, det ska vara bättre väder i mars på andra sidan Thailand så jag kommer nog tyvärr inte åka hit igen!

Nästa resa på vinterhalvåret kommer riktas mot Fiji eller någonstans i Karibien.. Blev tyvärr ingen fantast av Thailand haha!

Sista bilderna på Koh Chang

Koh Chang
Vi bokade rum på Kacha Resort innan avfärd då vi bokade resan via en resebyrå som själva bott på hotellet. Hotellet låg perfekt på shoppinggatan och man klev rakt ut på White Sand Beach vid poolområdet. Frukosten var den bästa någonsin, hur mycket som helst av välja på och allt var färskt & gott.Här bodde vi en vecka och trots att vädret var mestadels molnigt så låg vi och solade varje dag, tog thaimassage, åkte linbana i regnskogen en förmiddag och på kvällarna åt vi på restauranger, avslutade med bannkakor med nutella och strosade runt.

Breakie

Överlevnadskit

Fortfarande sjuk så jag har köpt hem te, glass, 2 liter jordgubbar och massa halstabletter. Imorse kom även mamma förbi med nya Ipren och honung. Jag har underhållt mig med Morran & Tobias-avsnitt, gjort pannkakor, kollat på tv och haft det tråkigt. Börjar bli riktigt rastlös så mitt nästa projekt är att riva ut hela min garderob och rensa och göra iordning alla hyllor och plagg. Skulle även behöva köpa mig en bra sminkförvaringslåda för det är kaos i min necessär.. Saken är väl bara den att jag blir trött och andfådd av bara tanken så får nog vänta lite med det haha.

Måndag.

Denna soliga måndag har spenderats hemma och inomhus. Blev förkyld inatt och halsontet fortsätter så jag blir nog hemma imorgon också. Mamma kom förbi med Bella imorse innan jobbet så jag har haft sällskap hela dagen, vi har myst i sängen, kelat och varit ute på en kort liten promenad. Dock ska jag bege mig ut om en stund för att inhandla nässpray, annars kommer resten av dagen/kvällen spenderas i sängen.

Ska försöka få upp lite fler Thailandsbilder senare, har sagt detta i flera veckor nu men det kommer, lovar haha.

2015.04.25.

Igår på morgonen när jag vaknade kände jag att kroppen var jättetung och seg, senare under dagen blev det bara värre och jag fick även halsont. På kvällen fick jag feber och låg & frös och svettades om vartannat så jag var tvungen att ställa in mitt jobbpass idag. Vaknade tidigt av att Dennis skulle ge sig iväg för att gå Tabergsmilen så jag gick upp, tog en dusch och åkte hem till mamma. Här har jag spenderat hela dagen, ätit mammas mat, gosat med Bella och bara legat i soffan och blivit omhändertagen (bästa mamma). Har ingen feber idag men kroppen är fruktansvärt tung och trött. Jag är sjuk väldigt sällan så när jag väl blir sjuk så brukar det bli rejält men förhoppningsvis blir det bara bättre nu! :)

Onsdagshäng

Idag efter jobbet träffade jag Julia och vi mötte upp Charlie & Simon för att hänga i solen. Vi möttes på bryggan och satte oss sedan på Waynes för att äta. Tvingade sedan mina söta vänner att ta en liten promenad för att fota kvällssolen och nu sitter jag helt slut i soffan. Jag har äntligen blivit klar med bilderna till min anmälan till fotoskolan och jag vill mest bara glömma all beslutsångest och hoppas på det bästa!

Axamo

Efter att vi bestämt oss för att springa Vårruset på jobbet så tändes ett litet intresse i löpning. Jag har aldrig någonsin uppskattat en löptur så mycket som just nu. Har iofs aldrig riktigt gett det chansen, alltid tröttnat och tagit i för hårt för fort, men nu har jag ökat successivt ett par veckor så det har blivit mycket lättare att ge sig ut. Vädret, årstiden och att Axamo är bästa stället att springa på gör mig så peppad på att fortsätta med träningen!

Mamma och jag tog en mysig promenad på Axamo i söndags med Bella.

Cocktails

Igår träffade jag Jasmine på kvällen och vi satte oss på Adelante för att äta lite. Vid 10-tiden skulle vi träffa Simon & Charlie så vi stack hem till mig emellan där Dennis redan befann sig med några av sina vänner som hade förfest. Så vi blandade lite drinkar och körde några spel ihop med killarna innan vi stack till Shooters och sedan till Sliver!

Artonde april.

Vi har bott i våran lägenhet ett helt år nu i april och hälften av min släkt hade fortfarande inte sett eller varit på besök här så igår hade jag en liten inflyttningsfest/försenat kalas! Det bjöds på bullar, brownies med grädde och jordgubbar samt mammas maränger. Fick så mycket fint, har verkligen varit i behov av nya blommor så nu är hela lägenheten fylld med orkidéer och doftljus. Fick även en våg att ha med sig när man är ute och reser av mormor, så himla smidigt!

2015.04.13.

Bilder som togs i helgen

Vardagen är tillbaka och det betyder även rutiner. Jag har slarvat med träningen efter Thailand, har dock börjat springa mer för att ladda upp lite inför Vårruset och idag tog jag mig tillbaka till gymmet. Jag håller just nu på att fixa med alla dokument och bilder som ska in till olika ansökningar. Håller verkligen tummarna för att jag ska komma in på Fotohögskolan i höst men har även sökt in till 4 andra utbildningar runt om i Sverige. Nu ska jag åka iväg och kika på ett par bilder jag skrivit ut som ska skickas in till fotoansökningen, jag är perfektionist när det gäller mina bilder men det har varit ett rent kaos att välja ut bilder jag tycker duger...

Shoes to be happy

Köpte med mig 4 par nya skor i Thailand och även förra helgen lyckades jag köpa ett par träningsskor i Köpenhamn. Skor har alltid legat mig varmt kring hjärtat och kommer alltid att göra.

Köpta inne på MBK, märket Marie Claire (inte så troligt dock)

Finaste sommarskorna, köpta på Zara.

Köpta på MBK

Köpta i Köpenhamn, så himla sköna!

Köpenhamn

Vi åkte tåg ner till skåne i torsdags och sov en natt i Malmö. Tydligen var det ett väldigt smart drag att bygga om järnvägsspåren nu runt påsk så vi blev stående i Forserum men hade tur att vårt andra tåg mot Malmö också var försenat med 50 minuter så det löste sig haha. På fredagen tog vi tåget över till Danmark, checkade in på hotellet och spenderade sedan resten av dagen på stan och i Nyhavn. På kvällen åt vi middag och drack vin på ett litet mysigt vinställe. Hela lördagen spenderades också på stan med shopping, åt fisk till lunch och tinade upp i solen. Vid sex-sju tiden på kvällen gick vi in på Tivoli där vi frös jättemycket hela kvällen men kämpade och åkte karuseller. Idag hann vi bara checka ut, ta tåget tillbaka till Sverige och äta lunch i Malmö innan tåget hem gick.

Tillbaka i Sverige

Hemma i Jönköping igen efter att ha spenderat hela dagen på att åka tåg. Vi har haft kanonbra väder i Köpenhamn, dock varit väldigt kallt, men en himla mysig resa! Lägger strax upp bilderna från helgen här och även lite fler Thailandsbilder!

Mot Köpenhamn

Jobbade till halv 5 idag och hann bara hem en snabbis för att packa väskan innan jag mötte Jasmine på tågstationen för att hoppa på tåget till Köpenhamn! Hotell, shopping och kvalitetstid står på schemat. Trevlig påsk!