Skriv din beskrivning här!

Koh chang.

jofama by kenza

ÄNTLIGEN MIN

home.

Vi landade hela och något oroade efter att man hade hört om kraschen i Alperna i torsdags men flygresan på 14 timmar gick kanon! Det blev lite stressigt i tisdags efter att jag bloggat om när vi skulle resa hem haha. Jag skrev att vi skulle åka hem på torsdagkväll och landa i Sverige på torsdagmorgon vilket inte alls gick ihop logiskt så när vi kollade våra biljetter så skulle vi resa hem dagen efter och skulle egentligen ha befunnit oss i Bangkok istället för på hotellrummet på Koh Samet.. Så vi packade ihop allt på 5 minuter, fick tag på en speedboat och en taxi och befann oss i Bangkok 4 timmar senare. Checkade in på det lyxigaste hotellet jag någonsin bott på så vi var ganska glada trots alla onödiga pengar vi blev tvunga att slösa haha!

På onsdagen shoppade vi hela dagen och gick även på SeaWorld under ett köpcenter. Häftigt men fruktansvärt hemskt att se stackars instängda djur, usch. Efter att vi kommit hem har vi försökt komma in i dagsrytmen men har tyvärr inte lyckats särskilt bra, vaknat mellan 05-07 de senaste dagarna så det är himla tur att jag har en hel helg framför mig innan jobbet drar igång igen. Igår var jag på stan en sväng med Jasmine och åkte sedan hem till världens bästa mamma. Idag ska vi städa lägenheten, åka hem till pappa och äta lunch & ikväll ska jag träffa mina brudar och ha en faväl-fest för Ottilia och Lisa som snart drar till Australien.

Har sånt himla fotosug så jag ska försöka göra om här i bloggen snart och ska även visa bilder från Thailand!

Ha en bra lördag!

24 mars

Vi har haft okej väder de senaste dagarna, solat hela dagarna, vi har snorklat, firade min födelsedag i lördags och idag avslutade vi solsemestern med att testa parasailing! Ikväll ska vi äta på stranden, lämna moppen och packa ihop för imorgon ska vi till Bangkok. Vi har bokat hotell för 1 natt så vi ska shoppa imon och har även hela torsdagen också innan flyget går sent på kvällen. Torsdag förmiddag svensk tid landar vi i Sverige. :)

Koh Samet

Efter en halv dags resande har vi nu checkat in på hotellet på Koh Samet. Vi bor lite off men ön är inte så stor heller så imorgon hämtar vi ut en moppe vi ska ha fram tills vi åker till Bangkok på onsdag. Lite otäckt med vänstertrafik men så himla härligt att ta sig till vilken strand man vill när som!

Idag hann vi upptäcka en strand och även spana in en lite större strand med vattensporter och mer människor. Vi har precis ätit middag och är nu tillbaka på hotellet och ska snart sova. Klockan är bara 9 på kvällen här men vi är helt utmattade så vi ska bara mysa och kolla på film ikväll. :)

Sunny Paradise

Hej på er!
De senaste dagarna har varit underbara men vi har varit ganska besvikna på vädret som Koh Chang har bjudit på. Varje dag har molnen täckt himlen, det har till och med regnat och endast på eftermiddagarna har det varit enbart sol men vi har fått färg ändå. Idag är det dock klarblå himmel, sol och 32 grader! Så denna dagen kommer enbart tillbringas i solstolen, poolen och i havet. Imorgon har vi varit här en vecka och då är det dags för oss att resa till en annan ö, det lutar mot Koh Samet men vi har inte riktigt bestämt oss så vi har hela dagen på oss att planera. :)

2015.03.12

thailand!

Ingen höjdaruppdatering denna vecka heller men både igår och idag har jag packat och köpt det sista inför resan efter jobbet. Både mamma och pappa har varit hemma hos oss idag för att säga hejdå, även min fina mormor. Världens bästa. Imorgon går bussen till Landvetter klockan 7, vi flyger först till Istanbul och sedan vidare mot Bangkok och Koh Chang. 2 veckor fyllda med sol och värme, vi ska bara njuta och uppleva. Och fota, jag ska fota så himla mycket! Vi får se hur uppdateringen blir, jag har inte förberett tidinställda inlägg eller så, vi får hoppas att internet samarbetar där nere. Annars hörs vi om ett par veckor, CIAO!

Sunny sunday.

Hej på er!
I fredags gick vi tjejer på jobbet ut på afterwork på Casa Grande. Vi var 10 stycken som åt och sedan gick vi bort till Murphys en stund. Jag var uppe vid 5 på morgonen i fredags för att hinna träna innan jobbet så jag var dödstrött på kvällen så jag tackade för mig vid 11 medans en del av de andra fortsatte ut för att dansa. Igår fixade jag lite med kläder inför resan (vi åker på onsdag!!) och gick sedan bort till Forex för att växla in pengar. Hann gå en liten sväng på stan innan jag träffade Angelica för att luncha på Sambosak.

På kvällen åkte jag hem till mamma, vi åt goda tacochips med köttfärs i ugnen och doppade jordgubbar i smält choklad. Vid 11 fick jag för mig att vi skulle kolla på gamla VHS-filmer på när jag var bebis så vi kollade igenom massa klipp där jag står och hoppar i badkaret och lär mig gå, så himla kul att ha sådant sparat! Idag vaknade vi till strålande sol så jag och Dennis var ute på en promenad för en stund sedan och ska strax bege oss en sväng till A6 för att köpa solkräm och småsaker. Efter det ska vi hem till min pappa för att grilla första gången för iår!

skitdag.

Idag har jag haft en kass jävla dag. Vaknade utsövd men det är någonting med söndagar som gör mig arg haha. Hela dagen har varit så himla grå, vädret, träden, regn och snöblask. Försöker reda ut mina tankar kring vad jag ska göra med mitt liv. Blir så fruktansvärt rastlös i själen av att göra samma sak hela tiden. Jobba, äta, träna, sova. Leva på helgerna och så gör man om det 5 dagar i sträck igen. Jag vill tror att jag vill resa iväg ett tag, eller jobba utomlands? Jag vill samtidigt börja plugga och känna att jag kommer någon vart i livet men till vad? Jag blir galen.

Dessutom är jag arg på att jag är så snäll. Ibland känns det som att man kämpar så för vissa människor när man egentligen borde lägga noll energi. Samtidigt är jag sån som person, precis som min mamma. Som vill lägga ner lite extra omtanke, bry mig lite till och tro det bästa om folk. Men ibland borde man verkligen bara strunta i det för sitt eget bästa och fokusera på sig själv. Det vinner man nog på i längden. Nu ska jag strax sova, jag har ätit ananas till kvällsmat (som jag älskar) men som jag inte tål så hela tungan är helt prickig och kliar. Förbannade söndag.